Rebella stjäl inte, de lånar

september 15, 2010

Om det är någon som har läst Expressens debattartikel idag av Kristina Persdotter, ordförande för Unga S-kvinnor Rebella, och känner igen en och annan vändning från min bloggpost om Fi, så kan jag lugna er: Det är inte stöld.

Den person som jag antar skrev artikeln (och som, kan jag avslöja, inte är identisk med den som undertecknade), mailade artigt och frågade om lov att använda en del resonemang. Om man frågar först är det ju inte stöld, påpekade hon, och för den goda sakens skull gick jag med på det (och fick cred på Rebellas blogg). Valet kan fortfarande bli jämnt och varje röst räknas!

Till saken hör att jag hade försökt kränga min text till en annan drake först men fått nej. Jag borde tydligen ha hört av mig till Expressen i stället, de verkar ju uppskatta resonemangen…

Lämna en kommentar